Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ellebelleleg er en danskejet netbutik.

Gartnerstien 2,Voldby

8500 Grenaa Danmark

CVR-NR: 36738855


 

Når du bestiller hos Ellebelleleg

Handelsbetingelserne skal altid accepteres ved køb på Ellebelleleg.dk. Ordrebekræftelse sendes til dig via e-mail i forbindelse med afsendelse af orden

For at handle på Ellebelleleg.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet

Kunderegistrering er ikke nødvendig, for at købe hos Ellebelleleg.dk.


 

Sådan handler du hos Ellebelleleg

For at foretage et køb hos Ellebelleleg, skal du igennem følgende trin:

1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.

4. Godkend vores handelsbetingelser.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.


 

Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Ellebelleleg ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.


 

Betaling

Alle priser i vores webshop er angivet i danske kroner Alle priser er inkl. dansk moms (25 %). Du har mulighed at vælge hvilken betalingsmetode som passer dig bedst.

Ellebelleleg modtager betaling med MobilePay Online, Dankort, VISA/VISA Electron, Mastercard, Maestro, Google Pay og Apple Pay

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ellebelleleg krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Betaling med Visa, Visa Debit, Visa Elektron, og Mastercard, samt wallet-betalinger

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


 

Fragt og levering

Ellebelleleg tilbyder fri fragt. Gælder kun varer fra eget lager ved køb for over 699,00 DKK til Post Nord og GLS pakkeboks i det danske fastland. Køb under 699,00 DKK pålægges forsendelsesgebyr med Post Nord og GLS pakkeboks. Se mere Fragt og levering her

Hvis der bestilles varer på lager og varer på fjernlager sendes ordren samlet. 

Der pålægges forsendelsesgebyr på alle varer fra fjernlager. Dette vil fremgå når du går til betaling.

Du har mulighed for at spare fragten på din ordre, ved at afhente din pakke hos os i Grenaa. Du skal vælge 'Afhentning på adresse i Grenaa' som forsendelsesmetode når du afgiver ordren. Du vil modtage besked, når ordren er klar til afhentning.

Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord og GLS overholder levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord og GLS vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop på grund af pladsproblemer. 

Hvis der ikke er nogen hjemme på din adresse, når posten kommer med din pakke, skal du efterfølgende selv hente pakken på nærmeste posthus

Levering fra lager

Ellebelleleg ønsker at det er nemt og hurtigt at handle for dig. Den aktuelle leveringstid vil til enhver tid fremgå af varekortet. Se mere Fragt og levering  her

Levering fra Fjernlager

Vi har produkter der leveres direkte fra producenten til Post Nord eller GLS pakkeshop. Dette er bl.a. nogle af produkterne fra Magni. Disse produkter kan IKKE pakkes ind! Den aktuelle leveringstid vil til enhver tid fremgå af varekortet.

Postnord Hjemmelevering

Når du køber varer på nettet, kan du nemt få dine pakker, selvom du ikke er hjemme. Tilmeld dig Modtagerflex på postnord.dk Modtagerflex er en aftale mellem dig og Post Nord om leveringen af dine pakker og store breve på din adresse selvom du ikke er hjemme, når postbuddet ringer på. I sådan tilfælde er Ellebelleleg ikke ansvarlig for varens bortkomst eller beskadigelse, efter levering med ModtagerFlex er sket.

GLS Hjemmelevering

Når du køber varer på nettet, kan du nemt få dine pakker, selvom du ikke er hjemme. OBS! lav en fuldmagt til GLS hjemmeleveringer, som er en aftale mellem dig og GLS om leveringen af dine pakker på din adresse selvom du ikke er hjemme, når fragtmanden ringer på. I sådan tilfælde er Ellebelleleg ikke ansvarlig for varens bortkomst eller beskadigelse, efter levering med GLS Hjemmelevering er sket.


 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@ellebelleleg.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.ellebelleleg.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Hvis pakken kommer retur til os, fordi du ikke har afhentet den rettidigt, vil vi fratrække de faktiske omkostninger til returnering af pakken, i det beløb som du har krav på at få tilbagebetalt.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. For at fortryde disse vare, må du derfor ikke bryde forseglingen.

 

Varens stand, når du sender den retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage

afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Da du bærer risikoen for returpakken, anbefaler vi, at du altid sørger for at få en kvittering ved indleveringen.

 

Varen sendes til:

Ellebelleleg

Gartnerstien 2, Voldby

8500 Grenaa Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

1. Udfyld retursedlen

Du finder den nederst på siden. Følg anvisningerne.

2. Pak produkterne og vedlæg retursedlen

Den udfyldte returseddel vedlægges din pakke sammen med returvarerne. Genbrug gerne vores originalemballage eller pak returvarerne i en ny papkasse. Du bedes pakke varen forsvarligt ind, når du returnerer, og du må IKKE sætte returlabelen direkte på originalemballagen.

Har du produkter fra forskellige ordrer, må disse gerne samles i én returforsendelse - dog skal du vedlægge en udfyldt returseddel for hver af ordrerne.

3. Send pakken til vores adresse

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Vil du returnere en gave?

Skulle du have modtaget en gave, der er købt hos os, som du ønsker at returnere, skal du blot:

•  Udfylde vores returseddel eller skrive en mail til os.

•  Påfør meget gerne gavegiverens telefonnummer/adresse, så vi kan finde ordren i vores system.

•  Angive ordre-ID på bestillingen (hvis du kender denne).

•  Sende den til vores adresse ifølge vejledningen ovenfor.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb/Institutioner
Som erhvervsdrivende har du ikke fortrydelsesret.


 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvordan gør jeg?

Som start skal du sende os en e-mail med en beskrivelse af problemet/fejlen og vedhæft mindst 2 billeder. Ét af fejlen og ét af hele varen. Så kan vi både vurdere problemet samt varens almene stand.

Er reklamationen berettiget, dækker vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger, så kontakt os på kundeservice@ellebelleleg.dk, inden du selv returnerer varer, så vi kan afhjælpe problemet.

 

Varen sendes til:

Ellebelleleg

Gartnerstien 2, Voldby

8500 Grenaa Danmark

Vi sender en mail, når du fortryder eller reklamerer.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Reklamation i erhvervskøb/Institutioner
Som erhvervsdrivende/Institutioner har du 6 måneders reklamationsret. Du skal reklamerer straks når fejlen opdages.


 

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@ellebelleleg.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.  

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Klagemulighed med Tryghedsmærket

 

Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.

Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain


 

Persondatapolitik

Denne politik om behandling af personoplysninger ("Persondatapolitik") beskriver, hvorledes Ellebelleleg indsamler og behandler oplysninger om dig.

Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os i forbindelse med et køb hos Ellebelleleg eller en henvendelse vedrørende et af vores produkter.

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til Shipmondo, PostNord eller en anden transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig

Ellebelleleg sælger ikke dine personoplysninger til tredjepart.

Ellebelleleg respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du giver på Ellebelleleg.dk og er desuden opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Ellebelleleg registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

 

Personoplysningerne registreres hos Ellebelleleg og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Ellebelleleg.dk er Ellebelleleg

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@ellebelleleg.dk.

 

Ellebelleleg har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere varer. Ellebelleleg registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, som du selv afgiver, eksempelvis når du foretager varekøb på Ellebelleleg.dk, sender en forespørgelse, klage eller feedback

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Ellebelleleg behandler personoplysningerne, herunder:

•  registrerer de personoplysninger, du afgiver

•  registrerer oplysninger om de køb, du foretager på Ellebelleleg.dk

Ellebelleleg opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kort-numre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende

Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig samt hjælpe ved eventuelle fejl i forbindelse med bestilling og levering.

 

Fik du ikke svar? Hvis du har andre spørgsmål, end dem du kan finde svar på her, så skriv en e-mail til kundeservice@ellebelleleg.dk


 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Ellebelleleg.dk

Gartnerstien 2, Voldby, 8500 Grenaa

8500 Grenaa

kundeservice@ellebelleleg.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.12.2023

Trustpilot